Tuesday, May 18, 2010

buKAk Buku BArU DenGAn Hobi BAru

assalamualaikum...
dah lama aku x bukak blog nih...
so ari ni aku erase smua n3 yg aku da wat dulu... just nk lupakan apa yg da jadi dulu...
let bygone be bygone... aku pon da x de pape connection ngan dorg lg skunk so just nk lupekan segala kenangan pahit dulu (so far i could make it)... alhamdulillah... dulu pon aku create blog ni sb nk luahkan perasaan aku jer...

so memandangkan aku pon da brenti keje kt tadika 2 (windu plak ngan bdk2 2... slalu mimpi dorg...  ) aku pon da jadikan hobi beading aku ni serius sket r dr dulu... da start amek upah sket2... aku mmg ske wat keje kraf ni... tp yg dolu2 pye craft x sempat nk capture... so ble ada masa 6t mmg nk wat balik n post kt cni... gmbr yg ada pon ntah mana2 aku ltak... nk kne godek2 balik...

4 now aku post je dulu mana yg ada ek... hope u'll enjoy watch it...


ni la 1st bj aku amek upah jait... simple jer... sb bj dye da ada corak... so x nk la nkpak berserabut ble byk sgt corak kt atas dye... memandangkan bj dye ijau so aku timbulkan warna brown n white kt cni...  (sori la ek gmbr x cantek sb guna cmera enset jer..) - RM 30







 


taraaa..... inilah hasilnya selepas puas berhempas pulas menjait...                                                                               
 


yg ni plak bj kurung mak aku... mak aku ni bab design dye cket cerewet... so aku  biar je dye yg decide cm ner yg dye nak so aku jait je la... yg ni seb bek r dye x byk komplen... RM 30





yg ni pon bj mak aku lg...

design ala2 kotak dam....




yg ni plak design ala2 ranting kayu... (gmbr kureng jelas sb gne enset)




yg desugn ni plak aku bg nama ombak mutiara... (hehe pepandai je ltak nama) design ni mak aku tgk kt naju sapa ntah masa dye g sepital.. blik trus suh aku wat sejibik cm 2... siap g slongkar box manik aku lg nk tunjuk suh guna manik cm ...  byk kali gak la aku dok bukak jait balik bj ni pasal x tepat cm ner dye nak... design yg leh siap 1 ari je trus jd 2 ari...





da abes cte pasal bj mak aku... yg ni cte pasal bj aku plak.... yg ni aku wat sempena konvo aku... beria je aku jait padahal masa pakai jubah 2 bukannya nampak pe pon nampak kaen jer... akak aku da bantai gelak kan aku dah... x kesah la paper pon janji bley bergaya dah la.... hahaha... 
price rate : RM 95 


design kt siku baju...



ni plak design kt kaki baju... design ala2 pokok yang ngah tumbuh.. hehe... kt bawah baju jait manik tabur biar nampak mcm tanah... adik aku dah cakap aku tanam pokok atas baju... suke ati kamu ler....



ni la gmbr entire bj aku tuh... sempat jait kt siku ngan kaki baju jer... ada masa sminggu jer... x sempat nk jait manik kt leher... (bli bj last minit sb 2 la...) hehe... bebila ada masa 6t aku ingt mmg nk smbung bhgn leher ngan hujung tangan plak...


kan btol kata akak aku... nmpak kaen jer.... hahahahahahaha.......


2 jer yang aku bley tunjuk pon pasal aku pye beading xtvt nih... insyaallah bebila ada design br akan ku apload di sini...


sampai jumpa lg... wassalam...

4 comments:

HijabRockers said...

hehehe...nampak kain je sbb ko tinggi sangat. hehehehehehe (jahat aku). akhirnya ko cter gak ngan akak psl blog ni yer dik? punyala lama tgu. cis. hehehe. sib baik akak ko ni spy dan very advance. hehe

nieda said...

tau x pe... 2 pon seb bek jubah 2 da oter sket dah... klu x kain 2 nmpak suku jer... bukan x nk cte... x kompiden nk cte kt org... hahaha...

HijabRockers said...

ko tu memang x kompiden manjang ngan diri ko. akak yg lebih kompiden kat ko. chayok nieda! talent ko makin terserlah dengan beadwork ni. x sbr nak antar baju. ish!

liVe To LoVe... said...

2 r pasal... rupe2 nya akak da post kt org pye fb... patut la tetiba jer trafic naik gle... tkezut plak... haha... skunk org ngah jait bj raptai konvo ari 2... da dkt 3 mgu tp br siap sblah tangan... tensyen gle... kain lembek gle... rasa mcm nk ltak lilin plak bg keras... hahaha...